Akciğer Sağlığını Düzeltmek Mümkün mü? 2021
  • 27 Temmuz 2021

Akciğer sıhhati hem akut hem de kronik hasar görebilir. Ancak rehabilitasyon tekniklerindeki gelişmeler sayesinde akciğer sıhhatini düzeltmek, başka bir deyişle kısmen hem de tamamiyle iyileştirmek artık olası.

Akciğer hastalıklarının çok yaygın olduğunu unutmamalıyız. KOAH veya kronik obstrüktif akciğer hastalığı, 40 yaşın üzerindeki yetişkin nüfusun %10’unu etkiler.

KOAH’lı hastalar, yapmaları şart olan daimi solunum gayretiyle hayat kalitelerinin değiştiğini görürler. Birçoğunun akşamları ve en kötü vaziyetlerde tüm gün süresince ek oksijene ihtiyacı vardır.

Yakın vakte kadar tek çözüm bu oksijen ve bronkodilatörler de dahil olmak üzere kimi ilaçlardı. Bununla beraber, akciğer sıhhatini geri kazanma ihtimalini düşünmek için ehemmiyetli ilerleme kaydedilmiştir. Pulmoner rehabilitasyon kavramı böyle ortaya çıktı.

Pulmoner rehabilitasyon, solunum yolu hastalıkları olan hastaların hayat kalitesini iyileştirmeyi amaçlayan adım adım bir süreçtir. Programın sıhhat merkezlerinde uygulanan çeşitleri ve hastaların hanelerinde uygulayabilecekleri çeşitleri bulunmaktadır.

Okumaya devam edin: Akciğerlerde Bakteri Var Mıdır?

Kimler akciğer sıhhatini düzeltebilir?

Pulmoner rehabilitasyonun belirli bir hedef grubu vardır. Bu böyledir, zira tanı konmayan çok sayıda hasta vardır ve rehabilitasyonları zordur. Bu yüzden, teklifler sadece genel nüfusa uygulanabilir.

Aşağıdaki gruplar, akciğer sıhhatini rehabilitasyonla iyileştirebilir:

• KOAH: Kronik obstrüktif akciğer hastalığı olan kişiler bu programlar için ideal adaylardır. KOAH astım, kronik bronşit, amfizem ve atelektaziyi içerir.
  • Adale distrofileri: Göğüste solunum kafesinin kapasitesini değiştiren adale hastalıkları olan hastaların da buna ihtiyacı vardır.
  • Kistik fibroz: Bu genetik patoloji, bronşlarda kalın viskoz maddelerin birikmesine kapı aralar. Yapılması gereken tüm destekleyici rehabilitasyonlar arasında pulmoner rehabilitasyon da vardır.
  • İnterstisyel hastalık: Bir takım bozukluklar akciğer dokusunu etkiler ve solunum kapasitesini azaltan fibrozise veya yaralara kapı aralar. Örnek olarak sarkoidozdan söz edebiliriz.
  • Akciğer operasyonu geçiren hastalar da bu rehabilitasyondan istifade edebilir.
akciğerler ve doktor KOAH hastaları pulmoner rehabilitasyon programları için ideal adaylardır.

Pulmoner rehabilitasyon esnasında neler olur?

Akciğer sıhhatini iyileştirmek için rehabilitasyon bir dizi aktiviteyi içerir. Multidisipliner bir ekip, hastanın iyiliği için koordineli bir şekilde işbirliği yapar ve çalışır.

Bunun ehemmiyetli bir bölümü egzersizdir. Genel olarak, akciğer sıhhati ile ilgili uzmanlaşmış fizyoterapistler, hastanın imkanlarına uyum sağlayan bir programa kılavuzluk etmekten sorumludur.

Akciğer hastalığı olan kişinin kilo meselesi varsa o vakit bir beslenme uzmanı da sürece katılır. Yağ dokusu fazlalığı solunum dinamiklerini büyük ölçüde etkilediğinden, fazla ağırlığın ortadan kaldırılması ehemmiyetlidir.

Beslenme de, pulmoner rehabilitasyon programının bir parçası olan sıhhat eğitimine dahildir. Düzenli toplantılarda hasta nasıl yemek yeneceği, akut atakları olduğunda ne yapması gerektiği ve rehabilitasyonu en üst düzeye çıkarmak için gayretlerini nasıl tertip edeceği ile ilgili bilgi alır. Ayrı olarak hastayı ilaç kullanımı ile ilgili eğiten bir doktor da bulunur.

Psikolojik istikamet de ehemmiyetsiz değildir. Pulmoner rehabilitasyon ekiplerinde, ferdi veya grup seansları sırasında farklıkları ve hastanın vaziyetini açıklamasını destekleyen bir psikolog bulunur.

akciğerler için rehabilitasyon Pulmoner rehabilitasyon programlarına çeşitli alanlardan profesyoneller katılmaktadır. Hastalar psikolojik destek dahi alır.

Evde akciğer sıhhatini düzeltmek olası mü?

Bizi hanede akciğer sıhhatini iyileştirme taktikleri hakkında düşünmeye sevk eden iki konu var. Biri akciğer meselelerinin yetersiz teşhisi, ötekisi ise hastanın seanslar için muayenehaneye sürekli gidip gelmesiyle rehabilitasyonu sürdürmenin ne kadar zor olduğudur.

Bu yüzden akciğer sıhhatini iyileştirmek için hanede uygulanabilecek teknikler vardır. Anahtarlardan biri, elbette, fiziksel egzersizdir. Avrupa Akciğer Vakfı, haftada en az 5 kez, günde yarım saat orta derecede egzersiz yapılmasını önerir.

Islık çalar gibi soluk vermek de hanede uygulamak için geçerli bir tekniktir. Bu, ciğerlerimizden çıkmak istediğinde havanın geçişine karşı direnç oluşturabilmemiz için nefes aldığımızdan daha uzun müddet soluk vermekten ibarettir. Bu bir solunum yolu egzersizidir.

Balon şişirmek de aynı şekilde çalışır. Hasılı, yaptığımız şey soluk verme direncine karşı savaşmaktır. Solunumla alakalı adaleler güçlenir ve nefes verme görevlerinde daha randımanlı hale gelirler.

Daha fazlasını öğrenin: Bu Gıdaları Tüketerek Akciğerlerinizi Optimize Edin

Akciğer sağlığının yine kazanılması uzun bir süreçtir

Pulmoner rehabilitasyon sihir değildir ve bir gecede gerçekleşmez. Hastanın ve rehabilitasyon ekibinin aktiviteleri uzun bir süre boyunca sürdürmesini gerektirir. Sonuçlar mertebeli olarak görünecektir. Ancak, bu küçük gelişmeler hastaları devam etmeye motive eder.

Sigarayı Bırakmak ve Akciğeri Temizlemek için İpuçları Sigarayı Bırakmak ve Akciğeri Temizlemek için İpuçları Sigarayı nasıl bırakacağınızı öğrenmeye hazır mısınız? Sigarayı bırakmak için kuvvetli olmanız ve belirli gıdaların tüketimini artırmanız gerekmektedir. Daha fazla oku »

La entrada Akciğer Sıhhatini Düzeltmek Mümkün mü? aparece primero en Sıhhate bir adım.