Transvers Miyelit: Belirtileri, Nedenleri ve Tedavileri 2021
  • 27 Temmuz 2021

Transvers miyelit, omuriliğin bir bölümünün iltihaplanmasıdır. Çeşitli nedenleri ve değişik semptomları olabilir.

Burada, size bu bozukluk ile ilgili bilmeniz şart olan her şeyi anlatacağız.

Transvers miyelit nedir?

Transvers miyelit, omuriliğin transvers bir bölümünün iltihaplanmasıdır. Enflamatuar süreç, bu alanda bulunan nöronları kaplayan tabaka olan miyelin kılıfının tahrip olmasına kapı aralar. Bu, birazdan anlatacağımız neticelerle sinir mesajımını kesintiye uğratır.

Dünya çapında binlerce insanı etkileyen oranla yaygın bir hastalıktır. Bu etkilenen grup içinde, bir hayli kişi günlük hayatlarını etkileyen kalıcı farklıklar tecrübelerken, kimi insanlar ise sekelsiz iyileşir. Transvers miyelit akut olabilir, saatler veya günler içinde gelişebilir veya haftalar içinde gelişirse kronik olabilir.

Okumaya devam edin: Multipl Sistem Atrofisi İle Yaşamak

Transvers miyelitin nedenleri nelerdir?

Bu bozukluğun net nedeni tam olarak açık değildir. Bununla beraber, bağışıklık sistemimizin anormal bir reaksiyonla omurilik dokusuna saldırmasından kaynaklandığına inanılıyor.

Bu bağışıklık reaksiyonu, tetikleyici olarak davranabilecek diğer patolojilerle alakalıdır. Orantısız bir bağışıklık reaksiyonunu tetikleyebilecek hastalıklardan bazıları şunlardır:

• Multipl skleroz: Bu, transvers miyelit ile en yakından ilişkili hastalıktır.
  • Nöromiyelit optik.
  • Tüberküloz, Lyme hastalığı veya sifiliz gibi kimi virüs ve bakterilerin ürettiği hastalıklar.
  • Değişik vaskülit türleri – kan damarlarının irini.
  • Bazı ilaçların ve aşıların kullanımı.
sıkıntılı omurga Omurilik, transvers miyelitin etkilediği vücut bölgesidir.

Ürettiği semptomlar

Yukarıda söz edildiği gibi, semptomlar akut olarak ortaya çıkabilir veya ilerleyici bir şekilde birkaç gün içinde ortaya çıkabilir. Normalde, sıkıntı şiddetli sırt ağrısı ve etkilenen şerit süresince bir gerginlik hissi ile başlar.

Bu ağrının hemen peşinden kişi bacaklarda ve ayaklarda karıncalanma ve uyuşma hissetmeye başlar. Kimi bölgelerde dokunma ve ısıya karşı hassasiyet de artabilir. Tuvalete gitmek için acil bir ihtiyaç olabilir.

Vaziyet ilerledikçe, bu semptomlar kötüleşir. Felç, his kaybı, idrar retansiyonu ve mesane ve bağırsak kontrolünün kaybıyla sonuçlanabilir. Hem semptomların şiddeti hem de müddeti ve ürettiği sakatlık derecesi, etkilenen bölgedeki iltihaplanma derecesine bağlı olacaktır.

Alakanızı çekebilir: Sinir Sistemini Güçlendiren Nebat Çayları

Transvers miyelit teşhisi

Tanı, bir uzman tarafından yapılan fizik kontrole dayanacaktır. Semptomlar bu hastalığı düşündürse de, doktorun hastalığı benzer bir tabloya kapı aralayan diğerlerinden ayırt etmesi gerekecektir. Bu yüzden doğru bir kontrolün yanında başka tetkikler de istenecektir.

Bu bitirici testler, manyetik titreşim görüntüleme gibi görüntüleme veya lomber ponksiyon gibi analitik olabilir. Netice onaylandıktan sonra, sekelleri en üye indirmek için rehabilitasyon olası olan en kısa müddette kurulacaktır.

Rehabilitasyonu nedir?

sırt operasyonu Doktorlar, transvers miyelitin orijininin teşhisi için bitirici bir yol olarak lomber ponksiyon uygulayabilirler.

Tedavi, miyelit ile altta yatan bir hastalık arasındaki ilişkiye bağlı olacaktır. Aynı şekilde, öncelik altta yatan hastalığı tedavi etmektir. Sözgelimi, miyelit tüberkülozdan kaynaklanıyorsa, uzmanın uygulayacağı tedavi tüberküloz olacaktır.

Buna ek olarak veya miyelitin net bir nedeni bulunamamışsa kortikosteroidlerle rehabilitasyon edilebilir. Başka bir tercih, etkilenen kişiden ehemmiyetli miktarda kan alınmasını, miyeline saldıran antikorların çıkarılmasını ve onlarsız yine enjekte edilmesini içeren plazmaferez olabilir.

Her vakit olduğu gibi, her vaziyette hangisinin en uygun tedavi olacağına karar verecek olan olaydan mesul doktordur.

Uzun vadeli neticeleri olabilen uzun bir hastalık

Hastalığın prognozu bir hayli etkene bağlı olacaktır. Adale aktivitesinin ve hassasiyetinin iyileşmesi ekseriyetle semptomların başlangıcından itibaren 2 ila 12 hafta arasında başlar.

İyileşme yavaş olabilir ve yıllar alabilir. Bu arada ilk 6 ayda düzelme olmazsa hasta asla normal işlevine tam olarak kavuşamayabilir.

Etkilenenlerin üçte biri tamamiyle iyileşir, diğer üçte biri az veyahut çok şiddetli sekellere sahip olur ve üçte biri ise hiç iyileşmez. Her zaman olduğu gibi, rastgele bir semptom ortaya çıktığında, vaziyeti değerlendirmek ve atmanız gereken adımları belirlemek için bir uzmana gitmeniz gerektiğini anımsamak ehemmiyetlidir.

Servikal Spinal Sinirler Ile ilgili Her Şeyi Öğrenin Servikal Spinal Sinirler Hakkında Her Şeyi Öğrenin Servikal spinal sinirler, omurilikten gelen 8 servikal omurgadan, 8 spinal sinir grubudur. Bu 8 omur kafatası dibinden başlar, C-1'den C-8'e kadar uzanır. Daha fazla oku »

La entrada Transvers Miyelit: Belirtileri, Nedenleri ve Tedavileri aparece primero en Sıhhate bir adım.