Sıcak Ayak Hissi: Neden Olur? 2021
  • 13 Ekim 2021

Sıcak ayak hissi nispeten yaygın bir durumdur. Bazen bölgede karıncalanma, uyuşma ve ağrı eşlik eder. Ancak dikkat etmeniz gereken bir semptomdur. Her zaman ciddi bir sağlık sorununu temsil etmez, ancak onu da gözden kaçırmamalısınız.

Bu hissi yaşamanın nedenleri çeşitlidir. Çoğu durumda, ayak sinirlerindeki sorunlardan kaynaklanır. Ancak, altta yatan diğer nedenleri gözardı etmemelisiniz. Her durumda, ayaklarınızın yandığını hissetmeniz normal değildir.

Ayaklarınızın yandığını hissediyorsanız, doktorunuza danışmalısınız. İlk endikasyon, hafif vakalarda basit bir ayakkabı değişikliği olacaktır veya daha ciddi bir şüphe varsa, sinir veya dolaşım sistemi için tetkikler talep edeceklerdir.

Okumaya devam edin: El ve Ayaklardaki Nasırların Tıbbi Tedavisi

Sıcak ayak hissi

Ayaklarının yandığını hisseden kişiler genellikle bu hissi ayak tabanında yaşarlar, ancak aynı zamanda ayağın arkasında ve hatta ayak bileklerinde de yanma görülür. Bazen ısı hissi bacağın arkasına kadar ulaşır.

En yaygın olarak, aynı zamanda bir karıncalanma hissi de vardır veya ısının yaşandığı aynı bölgede iğne batması gibi hissettirir. Ayaklarınızı soğuk bir yüzeyde dinlendirme ihtiyacı hissettiğiniz noktaya kadar bu his dayanılmaz hale gelir.

Bazı durumlarda, bu his ara sıra ve geçicidir, ancak diğer zamanlarda sıklaşır. İkinci senaryo, Grierson-Gopalan sendromu veya yanan ayak sendromu olarak bilinen şeyin bir belirtisidir. Ayırt edici özelliklerden biri, hissin geceleri kötüleşmesi ve gün içinde iyileşmesidir.

Ayaklarına krem süren bir kadın Ayaklarda ağrı, yanma, batma ve karıncalanma genellikle semptomlarla karıştırılır.

Ayak yanması hissinin ana nedenleri

Ayakların yanmasının başlıca nedenleri şunlardır:

• Periferik nöropati: Bu, hasarlı sinir liflerinin olduğu bir durumdur, bu nedenle daha yoğun aktivite, ısı ve ağrıya neden olur. Çoğu zaman buna uyuşma ve karıncalanma eşlik eder.
  • Dolaşım sorunları: Kırmızı kan hücrelerinin üretiminde artış olduğunda ayaklarda yanma hissi ortaya çıkar. Bu, özellikle yatağa giderken kanın kalınlaşmasına ve ısı üretmesine neden olur.
  • Cilt sorunları: Bazen yanma hissi vücudun içinden gelmez, dermatit, mantar veya alerji gibi bir cilt probleminden kaynaklanır. Buna genellikle kabartılar, ülserler, döküntüler veya diğer cilt belirtileri eşlik eder.
  • B vitamini eksikliği: Doktorlar, B12, B3, B1 ve B6 vitaminlerinin eksikliğinin, beraberinde getirdiği metabolizma değişikliği nedeniyle ayaklarda yanma hissinin en sık nedenlerinden biri olduğuna inanmaktadır.

Tüm bu nedenler birincil veya ikincil olabilir. Başka bir deyişle, sorunun doğrudan kaynağı veya altta yatan bir hastalığın sonucu olabilirler. Örneğin, diyabet genellikle periferik nöropatinin nedenidir.

Aynada bir ayak Periferik nöropatinin varlığı, ciddi uzun vadeli sonuçlardan kaçınmak için acil bir profesyonel değerlendirme gerektirir.

Daha fazla neden

Yukarıda bahsedilenlerden daha az yaygın olmasına rağmen, ayak yanmasının ortaya çıkmasının başka nedenleri de vardır. Bazıları aşağıdakiler olabilir:

• Hormonal değişiklikler: Menstrüasyondan önceki günlerde ve regl sırasında kadınlar ayaklarında sıcaklık artışı hissedebilirler.
  • Nörolojik problemler: Omurga veya omurilik hastalıkları, ayaklarda ısı hissine neden olur. Genellikle buna ciltte ağrı eşlik eder.
  • Plantar fasiit: Fasiit, ayak tabanında topuktan ayak parmaklarına kadar uzanan bir doku olan fasyanın iltihaplanmasıdır. Bu durum, yürürken veya koşarken yanma ve rahatsızlığa neden olur.
  • Enfeksiyonlar: Periferik sinirlerde iltihaplanmaya neden olan istilacı mikroorganizmalar bölgede ağrı, karıncalanma ve ısıya neden olur. Bu, herpes zoster, mononükleoz ve Guillain-Barré sendromu vakalarında görülür.
  • Tarsal tünel sendromu: Bu, tibial sinirin ayak tabanındaki tarsal tünel bölgesinde sıkıştırılmasıyla oluşur.
  • Gitelman sendromu: Bunun nedeni düşük magnezyum ve potasyum seviyeleridir.

Ayrıca okuyun: Diyabet Hastalarında Nöropati İçin Esansiyel Yağlar

Sıcak ayakların çeşitli nedenleri tıbbi konsültasyon gerektirir

Gördüğünüz gibi birçok neden ayaklarda yanma hissine neden olabilir. Aynı nedenle, bu rahatsız edici semptomun nedenini araştırmak için bir doktora danışmak önemlidir.

Uzman gerekli tamamlayıcı çalışmaları talep edecek ve uygun tedaviyi başlatacaktır. Sebep küçükse, belki de küçük bir alışkanlık değişikliği sorunu çözmek için yeterli olacaktır.

Ayaklarda Yanma Hissini Hafifletmek İçin Ev Yapımı Tedaviler Ayaklarda Yanma Hissini Hafifletmek İçin Ev Yapımı Tedaviler Ayaklarda yanma ve ateş hissi oldukça yaygın görülen bir durumdur. Bu rahatsız his aşırı fiziksel egzersiz, yaralanma gibi durumların sonucunda oluşabilir. Daha fazla oku »

La entrada Sıcak Ayak Hissi: Neden Olur? aparece primero en Sağlığa bir adım.