Menopozda Sıcak Basması Nasıl Geçer? 2022
  • 29 Eylül 2022

Menopozda sanki sıcaklık 50 dereceye çıkmış gibi hissedebilir ve ter içerisinde uyanabilirsiniz. Ancak bu sıcak basmasının nedeni havanın aşırı sıcak olması değildir.

Pek çok kadın, sıcak basması gibi menopoz belirtileriyle 40’lı yaşlardan itibaren karşılaşmaya başlar. Bu belirtiler arasında adet düzensizliği, vajinal kuruluk ve sıcak basması gibi belirtiler bulunabilir. Menopoza yaklaşan kadınların 4’te 3’ü kadarında sıcak basması görülmektedir.

Geceleri Sıcak Basması Neden Olur?

Sıcak basmalarının nedeni tam olarak bilinmiyor olsa da bunların hormon seviyeleriyle ilgili olduğu düşünülmektedir. Menopoza girdiğinizde vücudunuz daha az östrojen üretmeye başlar.

Sıcak basmalarının nedeni ne olursa olsun, etkilerinin oldukça can sıkıcı olduğu söylenebilir. Sıcak basmaları nedeniyle kendinizi sıcak hava dalgasında kalmış gibi hissedebilir, terlemeye başlayabilir ve kalbinizin hızla atmaya başladığını fark edebilirsiniz. Sıcak basması günün her saatinde rahatsız edici bir durum olmakla birlikte özellikle geceleri uyurken zorluk yaşamanıza neden olabilir.

Gece terlemesi nedeniyle yeteri kadar uyuyamıyorsanız, sıcak basmaları rahatsızlık hissetmenizden daha fazlasına neden olabilir. Yeteri kadar uyuyamadığınızda yaşam kaliteniz kötü etkilenebilir.

Gece terlemeleri, ter içerisinde uyanmanıza neden olabilir. Sıcak basmaları genelde birkaç dakika sürer ve ardından bir üşüme gelir. Bu döngü sona erdiğinde tamamen uyanmış olabilir ve kendinizi kötü hissedebilirsiniz.

Gece Terlemesi Nasıl Geçer?

Menopozla ilişkili olarak görülen gece terlemeleri tehlikeli değildir. Ancak terlemekten rahatsız oluyorsanız, uzman yardımı alabilirsiniz.

Gece terlemelerini kontrol altına almak için doğal yöntemler, hormonsuz ilaçlar ve hormonlu ilaçlar kullanmayı deneyebilirsiniz. Gece terlemesiyle başa çıkmak için yararlanabileceğiniz önerilere aşağıda göz atabilirsiniz.

Tetikleyicileri tespit edin

Belli yiyecekler ve ortamlar, sıcak basmalarını tetikliyor olabilir. Bunlar arasında şeker ve kafein tüketimi ile stresin artması yer alabilir. Diğer tetikleyiciler arasında ise baharatlı yiyecekler, sıcak ortamda spor yapmak ya da sıcak duş almak bulunabilir.

Sıcak basmalarınızı birkaç gün boyunca takip edin ve bunlardan önce yapmış olabileceğiniz aktivitelere dikkat edin. Sıcak basmalarınızdan baharatlı yemekler ve giydiğiniz kıyafetlerin kumaşları sorumlu olabilir.

Stresinizi azaltın

Stresinizi azaltmanız ve bilinçli farkındalığınızı genel olarak arttırmanız, sağlığınız üzerinde harikalar yaratacaktır. Elbette sıcak basmalarınızın da hafiflemesini sağlayacaktır.

Bu konuda yapılan bilimsel araştırmalar sınırlı olmasına karşın stresinizi azaltarak, bilinçli farkındalık alıştırmaları yaparak ve derin nefes egzersizleri yaparak sıcak basmalarınızı hafifletmeniz mümkün olabilir.

Yatak odanızı serin tutun

Yatak odanızda terlememek için şunları yapabilirsiniz:

• Soğuk havalarda odanızın ısıtmasını kapatın.
  • Pamuk gibi hafif malzemelerden yapılmış nefes alabilir kumaşa sahip pijamalar giyin.
  • Mümkünse jel soğutmalı yastık ve yatak kullanın.

Tedaviye başlayın

Gece terlemeleri nedeniyle uyuyamıyorsanız, doktorunuzu ziyaret edebilirsiniz. Doktorunuz, sağlık durumunuza göre şu tedavileri önerebilir:

• Hormon terapisi
  • Reçeteli ilaçlar
  • Bilişsel terapi gibi alternatif tedaviler

Sıcak Basmaları Ne Zaman Geçer?

Sıcak basmaları hayatınızda aylarca ve hatta yıllarca yer alabilir. Bu nedenle sıcak basmaları nedeniyle çok fazla rahatsızlık duyuyorsanız, tedavi almanız faydalı olabilir.

Bununla birlikte tüm sıcak basmalarının menopozdan kaynaklanmayabileceğini unutmamanız gerekir. Sıcak basmaları tiroit hastalıkları gibi sorunlarla ya da kullandığınız ilaçlarla ilişkili olabilir. Doktorunuz sıcak basmalarına neden olan faktörü tespit edecek ve tedavinizde yardımcı olacaktır.

Kaynak: https://www.aysetolga.com/menopozda-sicak-basmasi-nasil-gecer