Meibomian Bezi Disfonksiyonu ve Özellikleri 2021
  • 24 Temmuz 2021

Meibomianitis olarak da bilinen meibomian bezi disfonksiyonu, üst ve alt göz kapaklarında bulunan bezlerin iltihaplanmasıdır. Bu bezler o bölgede yağ salgılarlar ve bu vaziyet normalden daha kalın hale geldiklerinde ortaya çıkar.

Meibomian yağları göz sıhhati için ehemmiyetlidir. Zira bu yağların imalatı durursa gözler kurur ve tahriş olur. Buna karşılık, bu yağların aşırı kalınlaşması işlev bozukluğuna yol açar.

Bu mesele çoğu vaziyette kalıcı hasara kapı aralamaz. Bununla beraber, seyrek kornea ülserlerine veya daha ciddi meselelere sebep olabilir.

Meibomian bezi disfonksiyonunun nedenleri

Meibomian bezlerinin irini, bezler normalden daha fazla yağ saldığında alana gelir. Bunun nedeni, gözleri kaplayan ince nem tabakası olan gözyaşı filmi tarafından yavaşça emilen yağlar üretmeleridir.Bu film çoğunlukla sudan oluşur ve yağ olmasaydı buharlaşırdı.

Gül hastalığı, iltihaplı sivilce veya alerji gibi belirli durumlar ve ayrı olarak ergenlik dönemindeki hormonal farklıklar yağları daha kalın veya daha yoğun hale getirebilir. Bu tür yağlar artık gözyaşı filmi üzerine dağılmaz, ancak göz kapaklarının kenarlarında birikir.

Ayrı olarak bu birikimler, cildin o bölgesindeki bakteriler için bir besindir. Disfonksiyon, bu mikroorganizmalar aşırı derecede arttığında ortaya çıkar. Çoklukla blefarit ile aynı anda ortaya çıkar ve bu da kirpiklerin tabanında bir tür kepek birikmesine yol açar.

Alakanızı çekebilir: Göz Kapağı Kepeği Belirtileri ve Rehabilitasyonu

Meibomian bezi disfonksiyonunun belirtileri

Bu tür disfonksiyonun en bariz belirtisi göz kapaklarının kızarması ve şişmesidir. Gözlerde kum veya yanma hissine veya göz kapaklarının kaşınmasına kapı aralayabilir. Diğer yaygın semptomlar şunları içerir:

• Sulu gözler
  • Göz etrafındaki cildin soyulması
  • Sabah uyanınca kirpiklerde çapaklanma
  • Sık arpacık
  • Aşırı göz kırpma
  • Bulanık görme
  • Işığa duyarlılık
  • Kirpiklerin anormal büyümesi
  • Kirpik kaybı
  • Son olarak, kuru gözler

Bu son durumda, Meibomian bezlerinin tıkanmış olması olasıdır ve bu yüzden daha az yağ imalatı olur. Her vaziyette, semptomlar hafif olabilir veya değişen derecelerde şiddete sahip olabilir.

Teşhis

Rutin bir göz kontrolünde meibomian bezi disfonksiyonu tespit edebilir. Bu durumda doktor, göz kapaklarına bilhassa dikkat ederek göz küresinin önünü inceleyecektir. Ayrıca, Meibomian bezlerinin olası tıkanmasını saptamak için parlak bir ışık kullanabilir.

Bazen, doktor göz kapaklarındaki akıntı veya çapak örneğini alır. Bu örneği, sıvıda bakteri varlığını belirleme emeliyle tahlil yapmak için bir laboratuvara gönderecektir. Bu, rehabilitasyonu teşhis etmek ve reçete etmek için daha fazla öge toplamak emeliyle yapılır.

Rehabilitasyon

göz bakımı Bir doktor, bir göz kontrolünden sonra Meibomian bezi disfonksiyonu semptomlarını azaltmanın en iyi yolunu belirleyebilmelidir.

Doktorlar, semptomları azaltmak için çoklukla etkilenen gözün göz kapaklarına nemli ısı uygulanmasını önerir. Hasta önce göz kapağının kenarlarını dikkatlice temizlemelidir.

Ayrıca, şayet varsa gül hastalığı veya akneyi de rehabilitasyon edecektir. Meibomian bezi disfonksiyonunun tedavisinin aşağıdaki tedbirlerden bir veya daha fazlasını gerektirebileceği vaziyetler vardır:

• Öncelikle, Meibomian bezini tıkayan salgıları gidermek için sıkmak ve temizlemek.
  • Kalınlaşmış yağı yıkamak için bezlerin açıklıklarına bir kanül yerleştirmek.
  • Antibiyotik kullanmak
  • Göze yağ akışını iyileştirmek için balık yağı almak
  • Göz kapağında antibiyotik merhem kullanmak
  • Göz kapağını temizlemek için hipokloröz asit ilacı kullanmak
  • Son olarak, göz kapağını ısıtan ve bezlerin tıkanıklığının giderilmesine yardımcı olan Lipiflow veyahut benzeri bir alet kullanmak

Okuyun: Şişmiş Göz Kapaklarının Nedenleri ve Rehabilitasyonları

Tedbire

Meibomian bezi işlev bozukluğunu önlemenin belirli bir yolu yoktur. Bununla beraber, ehemmiyetli bir tedbir, şayet varsa, gül hastalığı veya aknenin bu göz rahatsızlığına dönüşmesini önlemek için tedavi etmektir.

Belirtileri artırabileceğinden, çikolata gibi belirli gıdalardan kaçınmak da ehemmiyetlidir. Her durumda yapılacak en iyi şey, uygun göz hijyenini sağlamaktır. Buna oftalmik bir banyo, ayrı olarak molalar ve göz egzersizleri dahildir.

Arpacık varsa doktorunuza müracaat edin

Meibomian bezi disfonksiyonunun semptomları çoğunlukla oldukça rahatsız edicidir. Ancak, nadiren büyük zorluklara kapı aralarlar. Başka bir söylemle, görüşünüzü tehdit etmez ancak kronikleşebilir ve hayat kalitesini düşürebilir.

Ayrı olarak, mevcut rehabilitasyonlar genellikle hemen tesirli olmaz. Kişi rehabilitasyonu sürdürmeli ve giderek vaziyetin iyileşmesini sağlamalıdır. Son olarak, rehabilitasyon tesirli olmazsa, bilhassa arpacıklar çıkmaya başlarsa bir doktora danışmanız gerekir.

Göz Sulanması: Nedenleri Nelerdir? Göz Sulanması: Nedenleri Nelerdir? Isminden da anlaşılacağı gibi göz sulanması, aşırı sulanmayı içerir. Vücudun bu bölgesinde gerekenden daha fazla sıvı olması olasıdır. Daha fazla oku »

La entrada Meibomian Bezi Disfonksiyonu ve Özellikleri aparece primero en Sıhhate bir adım.