Kanser için İmmünoterapi: Bilmeniz Gerekenler 2021
  • 22 Temmuz 2021

Bağışıklık sisteminin düzgün çalışması, kanser gibi bir hastalık karşısında hayatta kalmanın en ehemmiyetli etkenlerinden biridir. Genel olarak, bu sistem, hücrelerin kansere sebep olanlar gibi farklıklara uğradığını saptayabilir ve onları yok etme kabiliyetine sahiptir. Peki, kanser için immünoterapi ile ilgili bilginiz var mı?

Ilk olarak kanserin bir uzuvu oluşturan hücrelerin davranış ve yapısının değişmesiyle ortaya çıktığını anımsayalım. Bu farklıklar olduğunda, vücut o hücreyi bulabilir ve bir dizi savunma sürecini başlatabilir.

Bu işlemler sayesinde hem o hücreyi hem de aynı hastalığa sahip diğer hücreleri yok edebilmektedir. Ancak kanser hücreleri yukarıda söz edilen savunma sistemlerini atlatmayı muvaffak olduğunda kanser meselesi başlar. Daha sonra, bu onların aşırı büyümeye devam etmeleriyle sonuçlanır.

Neyse ki, son senelerde kanser hastalığına nüfuz eden immünoloji konusundaki anlayışımız çarpıcı biçimde ilerledi. Bu gelişmeler sayesinde, kanser için immünoterapi gibi yeni rehabilitasyon metotları ortaya çıkmıştır.

Aşağıda, size bunun ile ilgili daha fazla bilgi vereceğiz.

İmmünoterapi nedir?

İmmünoterapi, hücrelerin kanserle savaşma kapasitelerini artıracak şekilde bağışıklık sistemini optimize etmek için kullanılan terapötik bir taktiktir. Esasen, kanserle savaşmak için iki mekanizma aracılığıyla çalışır:

• Bağışıklık sistemini uyararak veya güçlendirerek kanser hücrelerini bulma ve onlara saldırmada daha zeki ve saldırgan olmasını sağlar.
  • Bağışıklık sistemimizin kullandığı moleküllere benzer maddeler üretir. Böylelikle, sistemin işleyişini düzeltmeye veya iyileştirmeye yardımcı olur.
imünoterapi Temel olarak immünoterapi, kanser tedavisinde kullanılan terapötik bir taktiktir.

Kanser için immünoterapi metotları

İmmünoterapinin ansızın fazla tedaviye atıfta bulunmak için kullanılan bir terim olduğunu anlamak ehemmiyetlidir. Ancak bu tedavilerin her biri bağışıklık sisteminin değişik özelliklerinden faydalanarak çalışır.

Genel olarak, immünoterapi metotları arasında şunları bulabiliriz:

Kanser aşıları

Her şeyden önce, aşılar vücuda sokulan maddelerdir. Temel olarak, kimi hastalıklara karşı bağışıklık sistemimizde bir reaksiyon başlatırlar.

Enfeksiyonları önlemeye yardımcı olmak için aşıların sıhhatli insanlara verildiğini düşünmeye alışkınız. Bununla beraber, bazı aşılar kanseri önlemeye veya rehabilitasyon etmeye yardımcı olabilir.

Onkolitik virüsler

Bu, kanser hücrelerini enfekte etmek ve öldürmek için genetiği değiştirilmiş virüsleri kullanan yeni bir tedavi şeklidir.

Ayrı olarak okuyun: Kanser Tedavilerinin Yan Tesirleri Nelerdir?

Bağışıklık kontrol noktası blokaj inhibitörleri

Kanser, vücudumuzun onu yabancı bir varlık olarak tanımasına destur veren genetik değişinimler içerir. Bu da vücudun bu hücrelere saldırmasına yardımcı olur. Ancak, bazı vaziyetlerde kanser, bizi müdafaa etmekten mesul hücrelerin cevabını bloke etme kabiliyetine sahiptir.

Bağışıklık kontrol noktası blokaj inhibitörleri, kanser hücrelerine verilen cevabı yine yapılandırarak çalışır. Bu sayede, vücudun kansere tepki verebilmesini ve ortadan kaldırmasını sağlar.

Kimerik antijen reseptörü (CAR) T-hücresi tedavisi

Bu modalitede tedavi, kanser hastasının T-hücrelerinin genetiği değiştirilmiş bir virüse maruz bırakılmasını içerir. Hemen peşinden, bu maruz kalma, T-hücrelerine kanser hücrelerini belirlemeyi ve onlara saldırmayı öğretmeyi amaçlar.

Monoklonal antikorlar

Temel olarak, monoklonal antikorlar sentetik proteinlerdir. Bağışıklık sistemininkileri taklit ederler. Genel olarak, bu antikorlar, kanser hücrelerinin yüzeyinde bulunan proteinleri amaçlamak için tasarlanmıştır. Esasen, bu immünoterapi metodu, bağışıklık sisteminin kanser hücrelerini yok etmesine yardımcı olur.

iğne olan kanser hastası Genel olarak, kanser için çeşitli immünoterapi metotları vardır. Bununla beraber, bir tercih veya ötekisi arasındaki seçim, kanserin türüne bağlıdır. Ayrı olarak, diğer etkenlerin yanı sıra ilerlemesine ve hastanın sıhhat vaziyetine da bağlıdır.

İmmünoterapinin yan tesirleri

Her rehabilitasyon yan tesirleri beraberinde getirir. Bu yüzden, immünoterapi vaziyetinde, bu yan etkiler, büyük ölçüde bağışıklık sisteminin saldırıya geçmeye tetiklenmesi hasebiyle ortaya çıkar. Böylelikle başka bir söylemle, bağışıklık sistemi sağlıklı hücre ve uzuvlara saldırır.

Genel olarak, bulabileceğimiz en yaygın yan etkiler arasında şunlar bulunur:

• Ağrı
  • Enflamasyon
  • Kızarıklık
  • Kaşıntı
  • Cilt döküntüleri
  • Titreme
  • Baş dönmesi
  • Zayıflık
  • Kan basıncındaki farklıklar
  • Mide bulantısı ve kusma
  • İshal

Ayrı olarak okuyun: Kanserin Genetik Orijini Nedir Biliyor Musunuz?

Kanser immünoterapisi ile ilgili anımsanması gerekenler

Netice olarak, immünoterapi, insan vücudunun kanser hücrelerini saptama ve onlara saldırma kabiliyetini kullanmayı amaçlayan yenilikçi bir kanser tedavi taktiğidir. Farklı immünoterapi rehabilitasyon yolları vardır. Bununla beraber, hepsi vücudumuzun doğuştan gelen savunma sisteminin restorasyonunu ve geliştirilmesini teşvik ederek çalışır.

Dünya Kanser Günü: Son Gelişmeler Dünya Kanser Günü: Son Gelişmeler Kanseri tedbire ve araştırma ihtiyacı ile ilgili farkındalığı artırmak için 4 Şubat Dünya Kanser Günü olarak duyuru edildi. Daha fazla oku »

La entrada Kanser için İmmünoterapi: Bilmeniz Gerekenler aparece primero en Sağlığa bir adım.