Emzirme ve İlaç Tedavisi: Uyumlu İlaçlar 2021
  • 31 Mart 2021

Gebelik esnasında, gebe kadınlar ilaç alımını olası olduğu kadar sınırlamalı ve netlikle yalnızca doktorları tarafından reçete edilenleri almalıdır. Ancak emzirme döneminde aynı sınırlamaları uygulamalarının gerekip gerekmediği suali ortaya çıkmaktadır. Emzirmeye uygun rastgele bir ilaç olup olmadığını biliyor musunuz? Öğrenmek için okumaya devam edin.

Emzirme ve ilaç rehabilitasyonu

Çocukları, hayatlarının ilk aylarında beslemenin daha iyi bir yolu yoktur. Emzirmenin bir hayli yararı çoğu kişi tarafından iyi bilinmektedir:

• Bebeğin doğru gelişimi için ihtiyaç duyulan tüm besinleri içerir
  • Enfeksiyonlara, ishale, alerjilere ve diğer vaziyetlere karşı savunma sağlayan antikorlar sağlar
  • Sindirmesi kolaydır
  • Kabızlığı azaltırsınız
  • Hayat boyu sıhhati destekler

Ayrı olarak emzirmek anneye de yarar sağlar. Birkaçını saymak gerekirse, aşağıdakilerin gelişme rizikonunu azaltabilir:

• Göğüs ve yumurtalık kanseri
  • Tip 2 diyabet
  • Doğum sonrası çöküntü
  • Kansızlık
  • Osteoporoz
Emziren anne ve bebeği Çoğu vaziyette, sıhhat uzmanları, bebeğe ve anneye faydaları sebebiyle emzirmeyi şiddetle önermektedir.

Tüm bu nedenlerden dolayı annelerin emzirmenin en iyi tercih olduğunu bilmeleri ehemmiyetlidir. Yeni anneler, ciddi bir kaygı olmadıkça emzirmeyi bırakmamaları gerektiğini de anlamalıdır.

Bu yüzden, belirli ilaçları almak emzirmeyi bırakmak için geçerli bir sebep değildir. Pek çok kadının emzirirken yediklerinin tıpkı hamileyken olduğu gibi bebeğe geçebileceğini düşündüğünden eminiz. Bu yüzden, ilaç alırken en iyi seçeneğin emzirmeyi bırakmak olduğunu düşünürler.

Ancak bu bir hatadır. Çok az ilaç emzirmeyi engellemektedir, bu yüzden çocuğunuzu emzirirken ilaç kullanmak güvenlidir. Her vaziyette, ilacın emzirmeyle uyumlu olup olmadığını belirlemek her vakit doktora kalmıştır. Bu yüzden doktorunuza neyin en iyi olduğunu düşündüğünü sormaktan çekinmeyin.

Ayrı olarak, ilaç almaya gerek kalmadan üstesinden gelinebilecek rahatsızlığı rehabilitasyon etmek için sıklıkla ilaç kullanmaya müracaat ettiğimizi unutmayın. Bu yüzden emzirirken ihtiyaç duyulan olmadıkça ilaç almaktan kaçınmak en iyisidir.

Okumanızı öneririz: Anne Sütü Nasıl Muhafaza Edilir?

Hangi ilaçlar emzirmeyle uyumludur?

Aldığınız ilacın emzirmeye uygun olup olmadığını belirlemek için doktorunuzu ziyaret etmenizi ve ona sormanızı öneririz. Bununla beraber, önceden de söylediğimiz gibi, çoğu ilacı emzirme esnasında almak olasıdır:

• Parasetamol rastgele bir meseleye kapı aralamaz. Ancak bildiğiniz gibi aşırı ilaç alımı önerilmez. Bu yüzden, netlikle ihtiyaç duyulan olmadıkça almamak daha iyidir.
  • Bir takım antibiyotik grupları da emzirme ile uyumludur. Bu vaziyette doktorunuz, emzirmeyi engellememesini sağlamak için hangi antibiyotiği alacağınızı söyleyecektir.
  • İnsülin de rastgele bir meseleye kapı aralamaz. Aslında bu aylarda anne sütü imalatını azaltabilecek östrojen dışında hemen hemen tüm hormonlar verilebilir. Bu yüzden, almaya başlamak istiyorsanız doktorunuza hormonal doğum kontrol ile ilgili müracaat edin.
  • Belirtilen dozlarda, hemen hemen tüm antitiroid, antiepileptik, anti-romatizmal, inflamatuar bağırsak hastalığı ilaçları ve çeşitli immünosüpresif ilaçlar da uyumludur.
  • Diş hekimine gitmeniz gerekiyorsa, lokal anestezinin ve reçete ettikleri antibiyotik ve antiinflamatuvar ilaçların da emzirmeyi etkilemeyeceğini bilmelisiniz.

Okumanızı öneririz: Hamilelikte Alınacak Beş Güvenli İlaç

Hangi ilacı alamam?

İspanyalı Pediatri Derneği, emzirme sırasında aşağıdakilerin alınmaması gerektiğini belirtmektedir:

• Kimi antikoagülanlar
  • Prolaktini inhibe ettikleri için migren tedavisinde kullanılan ergotamin türevleri
  • Antineoplastikler
  • Psikofarmasötikler
  • Uyuşturucular (amfetaminler, kokain, içki vb.)
  • İyot muhtevası yüksek ilaçlar
  • Anti-kanser ilaçları

Emzirme ile uyumlu ilaçların kullanılması

Emzirme ile ilgili doktoruna müracaat eden kadın Herhangi bir kuşkunuz varsa, doktorunuza emzirme sırasında ilaç kullanma konusunda müracaat edin.

Çoğu ilaç kontrendike olmasa da, anne veya bebek için herhangi bir mesele veya riziko olmadığından emin olmak için her zaman doktorunuzun tavsiyelerine güvenin.

Aşağıdakiler dikkate alınmalıdır:

• Herhangi bir ilaç alırken her zaman dikkatli olmalıyız. Bu nedenle, küçük rahatsızlıklardan ve ilaç tedavisine müracaat edilmeden üstesinden gelinebilecek vaziyetlerden muzdaripken, en iyisi herhangi bir şey almaktan kaçınmaktır.
  • Bebeğin veya annenin belirli sağlık meseleleri varsa (sözgelişi, böbrek meseleleri, glikoz-6-fosfat-DH eksikliği), emzirmeyle uyumlu ilaçların listesi çok daha kısa olabilir. Bu yüzden doktorunuza müracaat etmelisiniz.
  • Emzirirken veya hayatınızın başka rastgele bir döneminde kendi başınıza ilaç almamalısınız. Doktor tarafından reçete edilmemiş ilaçları kullanmaktan kaçının.
  • Bunun için iyi bir neden olmadıkça emzirmeyi bırakmayın.

Hasılı, emzirme anne ve çocuk için çok sayıda yarar sağlar. Emzirirken alabileceğiniz ilaçların bir listesi vardır, bu yüzden güvenli olduklarından emin olmak için doktorunuza müracaat edin ve olası olan en natürel beslenmeden, başka bir deyişle emzirmeden istifade etmeyi bırakmayın.

Gebeyken Yememeniz Şart olan Düşüğe Sebep olan Nebatlar Gebeyken Yememeniz Şart olan Düşüğe Sebep olan Nebatlar Gebeliğiniz esnasında düşüğe sebep olan nebatlar listesine dahil şeyleri tüketmemeli ve yediğiniz ve içtiğiniz tüm şeylere dikkat etmelisiniz. Daha fazla oku »

La entrada Emzirme ve İlaç Rehabilitasyonu: Uyumlu İlaçlar aparece primero en Sıhhate bir adım.

Türkçe makale özgünleştirme tarafından yapılmıştır.