Bel Ağrılarını Geçirmek için Evde Tedavi Yöntemleri 2021
  • 13 Ekim 2021

Hepimiz hayatımızın bir döneminde bel ağrısıyla karşılaşmışızdır. Bel ağrısı hayatın bir gerçeği olsa da tedavi edilmediğinde daha az egzersiz yapmamıza neden olabileceği için güçsüzleşmemize ve kilo almamıza yol açabilir. Bel ağrısı en kötü ihtimalle yaşam tarzınızda değişikliklere yol açabilir ya da yürürken kamburlaşmanıza neden olabilir.

Bununla birlikte bel ağrısında daha sert çözümlere başvurmadan önce evde deneyebileceğiniz çeşitli şeyler bulunmaktadır. Evde uygulayabileceğiniz bu yöntemleri hemen yapmaya başlayabilirsiniz. Bel ağrısı için yapabileceğiniz şeylere aşağıda göz atabilirsiniz.

Bel ağrısının yaygın olarak görülmesinin nedeni nedir?

Bel ağrısı oldukça yaygın olarak görülen bir sorundur. Bunun nedeni kısmen hareketsiz yaşamdan, yani eskisinden daha fazla oturmaktan ve yeterince egzersiz yapmamaktan kaynaklanır. Ancak bel ağrısına neden olan diğer faktörler de bulunmaktadır:

• Kas ya da ligament çekmesi
  • Kötü postür gibi mekanik sorunlar
  • Skolyoz gibi sorunlar dahil olmak üzere omurganın şeklinin anormal ya da eğri olması
  • Artrit ve siyatik gibi sorunlar

Yukarıdakilerin hepsi bel ağrısına ve başka sorunlara yol açabilir. Ancak neyse ki bel ağrınızı geçirmek için bir sürü ilaç kullanmanız gerekmiyor. Ağrınızı hafifletmek için evde yapabileceğiniz bazı şeylere aşağıda göz atabilirsiniz.

• Sıcak ve soğuk kompres yapın

Sıcak ve soğuk kompresi sorunlu veya ağrılı alanlar üzerinde birlikte kullanın. Hangisinin iyi geleceğine bakarak sıcak ve soğuk kompresleri ayrı ayrı ya da birlikte kullanabilirsiniz.

Sıcak kompres için havlu ısıtabilir ya da sıcak su torbası kullanabilirsiniz. Sıcak sayesinde kaslarınız ve sırtınız gevşeyecektir. Aynı zamanda doku onarımına ihtiyaç duyan bir bölge varsa buraya giden oksijen ve besin akışı da uyarılacaktır.

Soğuk kompres ise cildinize temas eden yerde inflamasyonu azaltabilir. İnflamasyonu azaltmak, ilgili bölgedeki rahatsızlık ile gerginliği azaltacak ve hissettiğiniz ağrıları hafifletecektir.

Sıcak ve soğuk kompresi bir arada kullanacaksanız, önce inflamasyonu azaltmak ve bel kaslarınızı sonraki tedavilere hazır hale getirmek için soğuk kompres yapın. Sonrasında kaslarınızı daha da rahatlatmak ve doku onarımı için kan akışını uyarmak üzere sıcak bez ya da havlu uygulayın.

• Ayağa kalkın ve harekete geçin
Açık Havada Yürüyüşe ÇıkınAçık Havada Yürüyüşe Çıkın

Beliniz sürekli olarak ağrıyorsa hareket etmeniz zor olabilir, ancak iyileşmek için hareket etmeniz gerekir. Aktif olmak, sırt kaslarınızın gerilmesini ve bel ağrılarınızın kötüleşmesini önleyecektir. Peki nereden başlamanız gerekecek?

Omurganızı hareket ettirin: Pilates topları ile yapacağınız egzersizlerle omurganızı hareket ettirebilir ve omurilik sıvınızın akmasını sağlayabilirsiniz. Bu egzersizleri günlük olarak yapmanız önemlidir.

Lumbar extension: Bu egzersiz için düz bir şekilde karşıya bakacak şekilde oturun. Sonrasında dizlerinizi kavrayın ve sırtınızı bükün. Sonrasında bükülü olan yerin omurganızın alt kısmı olması için dizlerinizi kullanın ve mümkün olduğunca düz durun. 10 saniye kadar bekleyin ve nefes almayı unutmadan hareketi 10 kez tekrarlayın. Sırtınızın alt kısmını açmaya zorlamanız oldukça basit bir egzersizdir.

Merkezinizi güçlendirin: Karın kaslarınız üzerinde çalışır ve merkezinizi güçlendirirseniz, belinizdeki tüm gerginliği rahatlatabilirsiniz. 10 dakikalık basit bir karın egzersizi ile merkezinizi ve bu sayede belinizi güçlendirebilirsiniz.

Bel ağrılarınız için doktorunuzla konuşarak ağrı kesiciler ve nonsteroid antiinflamatuar ilaçlar da kullanabilirsiniz.

Ağrılarınız nedeniyle yatak istirahatine ve hareketsizliğe alıştıysanız ve genelde oturuyorsanız, zamanla omurganızın çevresindeki kasların zayıflamasına neden olursunuz. Zaman geçtikçe omurganızı destekleyen kaslar azalacağı için vücut postürünüz de kötüleşecek ve bel ağrısından kurtulmanız daha zor hale gelecektir.

Bu nedenle yavaş yavaş başlamanız gerekse bile hareket edin. Her gün beş dakika yürüyüş yaparak başlayın ve sonrasında normal aktivite seviyesine erişene kadar ilerleyin.

• Sık sık esneyin

Halihazırda yapmıyorsanız, sırtınızı esnetmenin önemli olduğunu bilmelisiniz. Esneme yapmak kaslarınızın gevşemesine yardımcı olur ve yaralanma olasılığınızı azaltır.

Ancak sabahları yaptığınız basit esneme hareketleri her zaman yeterli değildir. Etkili bir esneme için şunları yapabilirsiniz:

• Yere düz bir şekilde uzanın.
  • Bir dizinizi bükün ve göğsünüze doğru çekin.
  • Sonra diğer bacağınıza geçerek hareketi tekrarlayın.
  • Ardından yatağınızda her iki tarafa ya da yerde ileri geri yuvarlanın.
  • Ayağa kalkın ve kollarınızı başınızın üzerine kaldırın. Sonrasında kollarınızı yanlara doğru açın ve ardından belinizin her iki yanında durmalarına izin verin.

Sırt Kaslarınız için Egzersizler

Pek çoğumuz yeteri sıklıkta egzersiz yapmadığımız için kronik sırt ağrısı yaşıyoruz. Bu yüzden daha düzenli egzersiz yaparak bel ağrımızın azalmasını sağlayabiliriz.

Bel ağrısı için aerobik egzersizlerden önce yan, sırt ve karın kaslarınızı çalıştırarak merkezinizi güçlendirecek egzersizlere yönelmelisiniz. Bu kaslar omurganızı desteklemeye yardımcı olacak ve uzun vadede vücut postürünüzün iyi olmasını sağlayacaktır.

Karın kaslarınız ile diğer merkez kaslarınızı çalıştırarak yalnızca daha iyi görünmeyecek, aynı zamanda daha iyi hissedeceksiniz. Bunun için şu egzersizleri deneyebilirsiniz:

• Plank
  • Crunch
  • Leg lift

Bununla birlikte bel ağrılarınız, hareketleri tamamlamanıza imkan vermeyecek kadar bu hareketleri yapmaktan kaçının.

• Rahatlatıcı çaylar için

Bel ağrınız için rahatlatıcı çaylar hazırlayabilirsiniz. Yeşil çay ya da papatya gibi sakinleştirici çaylar mükemmel olacaktır. Çay içerek yalnızca rahatlamakla kalmaz, aynı zamanda çayda bulunan vitamin ve minerallerden de fayda sağlarsınız. Bu sayede vücudunuzdaki inflamasyonu azaltabilir ve vücudunuza daha fazla antioksidan sağlayabilirsiniz.

Özet Olarak

Bel ağırınızı pahalı ilaçlar ve tedaviler yerine evde tedavi etmeyi deneyebilirsiniz. Yukarıdaki yöntemlerden size uygun olanlarını deneyin ve gerektiğinde bel ağrınız için bir uzmanla görüşmeyi ihmal etmeyin.

Bel Ağrılarını Geçirmek için Evde Tedavi Yöntemleri yazısı ilk önce Ayşe Tolga İyi Yaşam üzerinde ortaya çıktı.